1. Získání pozornosti umožňuje soustředit pozornost dítěte na určité místo a ulehčuje přijetí informace.
2. Otázkami soustředíme dětskou pozornost ke konkrétní věci a snažíme se vyvolat slovní pojmenování.
3. Pochopení obrázků je skutečným začátkem čtení a dítě se tím připravuje na budoucí četbu.
Třída Hvězdičky navštěvuje dětské oddělení městské knihovny již několik let. Chtěli bychom tímto poděkovat za umožnění těchto aktivit paní Šimonové. Za spolupráci pak paní Marešové.
Abychom mohli přejít k vlastní četbě, je třeba nastolit určité zvyklosti, které jsou základem ve vývoji budoucího čtenáře – a to se nám společně daří. V knihovně je připraven dostatek materiálu, aby byla u dětí rozvíjena pozornost, soustředění, sluchová paměť, vizuální paměť a slovní zásoba. Společné čtení ve školce pak nabízí příležitost ke komunikaci, porozumění, vyjadřování, pozornosti dítěte.>
„ Jede vláček, jede světem a pohádky veze dětem.
Má je pěkně v balíčku, každá má svou knížtičku.
Až ten dnešní rozbalíme, pohádku v ní uvidíme.“